onsdag 2. juni 2010

"Stoffmisbruker"

Ja, det er vel kanskje det man er
(selv om ordet oftest forbindes med helt andre ting)
når man samler på stoffer og stoffbiter i hopetall
uten å engang like å sy  
Ubegripelige mengder jeg har hatt liggende,
men intensjonene har vært gode og drømmene store,
 for ikke å snakke om ambisjonene...
Nå har jeg rett og slett innsett at uansett om jeg kommer til å ta symaskinen i bruk eller ei
har jeg neppe bruk for alt sammen,
så godt og vel halvparten er ryddet ut av skapene for at kanskje noen andre kan gjøre nytte av det.
 og jeg har fått det litt mere oversiktlig.
Eh, hos folk flest ville vel kanskje dette vært et før-bilde
men til tross for at det ikke er tellekanter og pent og pyntelig i sirlige strøkne bunker
er det altså slik det ser ut etter opprydningen hos meg .
Hipp hurra for skapdører som kan lukkes og skjule samsuriumet,
men når tre smekkfulle ihjelstappede hyller er blitt reduset til to man attpåtil kan klare å finne frem i
 uten nevneverdig rasfare er jeg fornøyd.

Selv om jeg setter stor pris på godværsdager man kan tilbringe i hagen er det nyttig med litt gråvær innimellom også ;)

Og pionbuketten på spisebordet har så smått begynt å åpne sine knopper.
Skjønt smått og smått, denne blomsten er ganske svær
Men flott er den okke som  :o)

8 kommentarer:

elle-melle sa...

Så flink du er som har ryddet!
Det skulle jeg og gjort, men her blir det bare med tanken, det holder ikke med regnværsdager en gang.
Gratulerer med dagen på etterskudd!
Og den jakka forstår jeg godt at du ikke kunne slippe tanken på, den var HERLIG!!!!
Godt at du hadde bursdag og heldige deg som har en så snill mann!

Livet i Nord sa...

Ja, hvem faller ikke for vakre stoffer! Håper du kan bruke dem til noe etter hvert -nå når du har fått litt oversikt og orden i "sysakene" dine.

Unknown sa...

Så deilig å få ryddet opp. :))

Unknown sa...

Åh ja... elsker også stoffer. Men har så dårlig symaskin at jeg ikke orker å sy noe
Deilig med en ordentlig opprydning, og utrolig flott Peon!

... sa...

En litt sen gratulasjon, men gratulerer så mye med dagen din som har vært :) Jakka var virkelig flott, og nydelig pion!

Så godt å få ryddet litt i skapene. (Det er sårt tiltrengt her også, men siden det er mye å holde på med i hagen får jeg vente til en dag det regner).
Mye fint stoff du har samlet :)

Ruth sa...

Du er flink du, jeg har stoffer liggende i esker og bokser og skuffer og skap - overalt. Og jeg syr ikke så ofte jeg heller. Men man kan jo aldri vite - en kan våkne midt på natten og ha en helt uforklarlig lyst til å sy og da må man jo ha alt man trenger. (nei, jeg tror ikke noen av oss er riktig kloke) Godt at det er flere enn meg som har det sånn.

Ha en riktig god natt.

Anne (Moseplassen) sa...

herlig å se peonen allerede :)
Og du, skapdører er kjekt, tellekanter er for de som ikke har bedre fore ;)

Torhild Reidardatter sa...

Det føles skønt når man får indset at man ikke i dette liv kan nå at sy noget af alt stoffet ( ej hellere garnet:-) - og så få ryddet så man finder frem er jo bare dejlig.
Det føles indmari rent ( også i hodet)
Peonen din er jo skjønn.