fredag 11. juni 2010

En litt vemodig milepæl...

Tenk lillegutten min fylte 18 år i går!
Helt ufattelig hvor fort tiden har gått
Det føles ikke som om det er så lenge siden at jeg holdt et fersk halvmeter langt lite menneske
med hele livet foran seg...
Snill og samvittighetsfull og nysgjerrig på mangt og mye etter som han vokste til.
Nå har han vokst forbi meg, blitt en lang slamp som det nesten er umulig å få opp om morgenen,
men fortsatt snill og jeg håper han omsider lander med begge beina etterhvert og klarer å skape seg en tilværelse han vil trives med.

I dag sitter jeg igjen med en litt vemodig følelse over en barndom som brått er over 
og en helsikkens diger oppvask
Vi feiret dagen med hans yndlingrett Taco med masse forskjellig tilbehør, og dekket på ute i hagen.
Gutten liker ikke kaker så derfor hadde vi endel ekstra gode issorter i stedet.
Min favoritt ble en med rips og hvit sjokolade, men det var ikke vondt med solbæris heller

I dag striregner det og det matcher igrunn humøret mitt i dag...



GOD HELG!

4 kommentarer:

Nikoline sa...

Gratulerar med "myndig" son i huset:0) Ja,tida flyg fort,for ei veke sidan var guten min 36....
Eg spurde han ifjor korleis det føltes å bli 35 og svaret kom kjapt; korleis føles det å vera MOR til ein på 35 då..?
Det bøttar ned med regn her også,så i kveld er det inne-kose-vær og frikveld *tjoho*! Brannmannen min gjekk på vakt i ettermiddag så eg har innstallert meg med to forskjellige håndarbeid, ost& kjeks og vin i kveld...og skal ikkje ut av sofaen har eg tenkt!
Riktig god helg:0)

Unknown sa...

Gratulerer!! Her i huset fylte lillegutt 5 år i går! 10 Juni. Vittig!
Vi har nettopp hatt guttebursdag,og meg må i at det er jo ikke akkurat en rolig ting. Sikkert litt bedre når de er 18. He-he.

Ruth sa...

Gratulerer begge to. Jeg følte det sånn da Barnet ble 31 år. Moren min sa hun følte det sånn da eldste datteren hennes ble bestemor. Det er nok mange slike foran oss. :)

Men det er godt også - at de blir voksne og at alt har gått bra. Da vet vi at vi har gjort jobben vår skikkelig. :)

Ha en god dag.

Kate-Marita Pettersen sa...

Gratulerer hjerteligst med "lillegutten:)"
Ja det er utrolig hvor fort ungene vokser til,og jeg syns også det er ganske vemodig:)
Ha en finfin søndag,
klem fra Kate