Det rare er nemlig at selv om butikkene tilsynelatende flommer over av sommerlige blondeklær nå så er det ikke et eneste skjørt å oppdrive

Det finnes bluser, tunikaer og knelange kjoler, men ingen side skjørt som man kan ha under noe annet for å bare la de nederste centimeterne stikke frem
Men, men, nå blir løsningen å få sydd ett i stedet.
Jeg må si det holdt hardt å ikke gå amokk blandt alle de herlige stoffene, blondene, båndene, perlene, osv på Panduro, jeg måtte stadig legge meg på minnet at jeg aldeles ikke er noen syerske og heller ikke har økonomi til denslags utskeielser. Dessuten har jeg nettopp kvittet meg med en haug med stoffer og har saldeles ikke plass til å fylle opp med ting jeg ikke kommer til å bruke i overskuelig fremtid.
Egentlig var det litt synd å bruke en så sommerlig dag til butikkvandring i by'n og dagen i dag har jeg også bare rotet bort men forhåpentligvis blir det flere dager fremover nå med solskinn og sommertemperatur slik at jeg får gjort noe med ugresset som alltid har en tendens til å vokse fortere enn alt annet.
Etter en hyggelig stund hjemme hos henne med skravling, "middag", uante mengder kaffe og herlig brownieskake var vi på konsert i Laksevåg kirke i anledning Damsgårdsdagene og hørte 'Musikk i Damsgårdsnatten' siden hun bor like ved.
Syingen vi hadde planlagt ble helt glemt, så det får vi ta igjen en annen gang...
Ellers har vi hatt litt av et skue her i dag...
Forhåpentligvis blir pinnsvinbestanden i hagen enda større etter dette





2 kommentarer:
Nåh, hvor er de da søde.....
For et herligt navn din blogg har, og du skriver bra. Håper at skjørtet. blir bra
Legg inn en kommentar