torsdag 24. juni 2010

"Brudekjole" og St. Hansfeiring

Kjolen er ferdig!
Det ble ikke til at jeg brukte bølgestrikkteknikken så mye som først tenkt, det tok nemlig for lang tid,
 dessuten ville den blitt litt for gjennomsiktig... (det var jo først mye senere jeg fikk idèen om å ha underskjørt under)
Garnet, BabySilk fra DSA, er rett og slett en nytelse både å strikke i og ha på seg,
mykt samtidig som det har en tyngde som gjør at plaggene faller fint
Kanskje ikke det folk flest forbinder med en brudekjole, men slik har jeg valgt å ha den denne gang.
Ja for det har seg nemlig slik at i går, St.Hans aften, giftet jeg meg igjen,
eller kanskje rettere sagt "regiftet" oss/fornyet ekteskapsløftet.
Vi hadde 10-års bryllupsdag!!! (hu-hei hvor tiden flyr) og synes det var en passende anledning
Mange vil nok synes vi er spikke sprø som gjør det slik, men for oss er det viktig å markere at vi ikke tar ekteskapet og hverandre for gitt i en hverdagsdøs
Bukett hører visst med så den ble rasket sammen fra hagen i hurten og sturten før vi for avgårde og besto av iris, hvit syrin, gressløkblomster, to sorter akeleier, stemorsblomster, skyggesildre, hvite løytnantshjerter, noen vinrøde heucherablader og hvite kjøperoser.

Etterpå hadde vi en liten samling i hagen her, det var jo tross alt St. Hansaften og den må jo feires.
På tross av at ingen egentlig var invitert på forhånd, annet enn forloverne, ble vi 17 stykker
og det var kjempekoselig og avslappet med bare nære og kjære venner som gjør at det hele får en avslappet og trivelig atmosfære over seg. Latter, gode samtaler og artige historier får man vel neppe for mye av.
Vi hadde bålbrenning og grilling og en særdeles hyggelig kveld og været var upåklagelig.
Jeg er ganske imponert over alle som bare senket skuldrene, koste seg og ga blaffen i klokken og at det ble ulovlig sent i går på tross av det i dag var vanlig arbeidsdag og tidlig opp for de fleste igjen i morges. Ikke minst er det hyggelig med gjester som føler seg som hjemme og hjelper til med matlaging, pådekking, skrubbing av grill som ikke har vært i bruk siden i fjor, flytting av tunge potter for å kunne få plass til å lage langbord på miniatyrplenen vår og i det hele tatt.

Det "nye" hagebordet gjorde stor suksess og kom virkelig til nytte i går, men jeg rakk ikke ta et eneste bilde midt oppi alt...
Godt å slenge beina på en krakk og bare nyte nattestillheten etter at folk hadde dratt hver til sitt igjen.

 Siste rest av bålet etter gjestene var gått

I dag er første feriedag for ungene og jeg satte umåtelig stor pris på at vekkerklokken her i huset ikke ringte i dag
I dag har alle himlens sluser åpnet seg og det bøtter ned, men det er helt greit for jeg har mere nok å ta meg til innendørs, bl.a en enorm oppvask


Håper dere andre også hadde en lys og lystig St.Hansfeiring!
_____________________________________________

5 kommentarer:

... sa...

Kjolen ble kjempeflott, er virkelig imponert :)
Og gratulerer så mye med fornyelsen av ekteskapsløftet og 10 års bryllupsdag! For en hyggelig St. hansaften det må ha vært :)

karna sa...

Nydelig kjole du har laget, underkjole/underskjørt er egentlig litt undervurdert ,-)
Gratulerer så mye med fornyelsen, og så koselig feiring dere måtte ha.

Nikoline sa...

Gratulerar så masse med "nygifte"! Det vart nok ein spesiell st.hans-feiring vil eg tru. Kjolen var berre rett og slett ein draum!
God midtsommarhelg til deg:0)

Livet i Nord sa...

Du verden for en nydelig brudekjole du har laget, jeg er imponert!
-og gratulerer med den store dagen:o)

Torhild Reidardatter sa...

Kjolen er super søt. og så romantisk da. jeg synes det er flott at I fornyer løftene.