mandag 31. mai 2010

Lucky me :)

Selv om jeg ikke hadde rund dag så fikk jeg masse flott i bursdagsgave i går



Ittala krus 'Taika', i hvitt denne gang
Har et blått fra før, samt to røde kopper og håper stadig på flere


Synes de har så utrolig flott mønster, fargerikt og fantasifullt
Og pakken jeg såvidt rakk å fotografere før jeg åpnet den inneholdt et muffinsstativ.
Bilder av det kommer nok en gang jeg får somlet meg til å bake muffins.


Og denne drømmen av en  jakke Aldeles hææærlig! ...til en pris jeg ikke engang tør nevne
Jeg fant den selv da jeg forleden var en snartur innom Husfliden for å kjøpe litt mere BabySilk garn til kjolen jeg har begynt på for å ikke risikere å slippe opp for garn. Noe av det verste jeg vet er å gå tom for garn til et prosjekt og så begynne å stresse for å oppdrive mer, da er det bedre å ha for mye i utgangspunktet for evt overskuddsgarn får jeg jo alltids brukt opp til noe annet ;)
MEN garnet/fargen jeg skulle ha var utsolgt og ikke ventet inn igjen før i slutten av neste uke (om ikke transportarbeiderstreiken forpurrer det)
og midt i forfjamselsen begynte denne jakken fra DSA å rope på meg fra stativet 
Jeg skulle bare prøve den for moro skyld med det resultat at jeg ikke kunne forlate den,
den var ubeskrivelig herlig å ha på, i min favorittfarge og satt som støpt.
Gubben fant ut at hvis jeg ønsket den så sterkt så kunne jeg få den som bursdagsgave
selv om den da ikke akkurat ble noen overraskelse,
jeg trengte ikke mye betenkningstid.
Jeg trenger vel ikke nevne at jeg har verdens snilleste Gubbe vel...

En gigantisk pionbukett har jeg også fått av Gubben, nå står den på spisebordet
og jeg venter i spenning på at den skal begynne å springe ut.

Jeg fikk også sove riktig leeenge i går og endog brukt endel av dagen til å kose meg i hagen med litt planteflytting og luking. Det fine med å ha bursdag er nemlig at man kan bruke dagen til akkurat det man har lyst til.
Været var strålende. Solskinn, blå himmel, sommerlig temperatur
og pai og vaffelspising med is utendørs ble prikken over den berømte i`en

I dag har vi startet på nok en ny uke, været er supert og jeg håper det holder seg slik en stund.
Det er streik på skolen til 10-åringen så vi har litt sommerferiefeeling han og jeg
bortsett fra at jeg må tidlig opp likevel for å få ungdommene (og Gubben) ut av huset til riktig tid.

3 kommentarer:

Laila -Karin sa...

Gratulerer med overstått .
Flotte gaver .
Jakken var aldeles nydelig.
Ha en fortsatt fin mandag
Klem

Livet i Nord sa...

Gratulerer med gårsdagen -og med den nydelige jakken! Av og til må man bare slå til når de dyre og lekre plaggene skriker til en. Og når man attpåtil får det lekre plagget i gave må man bare si takk og glede seg over det:))

Ruth sa...

Gratulerer med dagen - selv om den allerede er overstått.

De krusene var ustyrtelig nydelige og jakken var griselekker. Så ja - heldige deg.

Jeg må virkelig lete litt på nettet og se på Ittala. Det er jo ikke kjent her, men de var virkelig utrolig flotte. Jeg blir helt grønn av misunnelse her jeg sitter. ;)