tirsdag 11. mai 2010

Helsvart...

Jeg har strikket meg et nytt svart angorasjal fordi det gamle gode jeg har hatt i laaang tid nærmer seg utslitt.
Og blir neste vinter like lang og kald som den foregående så trengs det virkelig et ekstra herlig og varmt sjal.
Så kaldt som det er i disse dager, på tross av at vi er i mai måned, skal en ikke se bort fra at det kanskje blir tatt i bruk før, ute sludder det i skrivende stund...

Dette garnet er å anbefale, herlig varmt og godt å strikke av. Jeg har opp igjennom årene strikket både babytøy og ulltrøyer i diverse størrelser, endog til meg selv, av dette garnet og det er ren luksus å iføre seg plagg strikket av dette garnet som er av 50% angora og 50% merinoull.

4 kommentarer:

Ruth sa...

Jeg har drevet å strikket en jakke i angora siden i fjor. Det røyter så fært at jeg bare kan strikke ute og det blir jo aldri sommer her. Men jeg tror jammen jeg har nok garn igjen til et sjal jeg også. Det ser utrolig godt og varmt ut. Og det kan trenges så kaldt som det er her.

elle-melle sa...

Nydelig!
Men hvor får man kjøpt det garnet?
Jeg fikk lyst til å prøve meg på et sjal jeg også - når bare alle de påbegynte strikkeriene er ferdige:)

Røsslyng sa...

Marit: Garnet har jeg kjøpt på Nøstebarn, de sender også pr post om du ikke har en butikk i nærheten som selger det.

... sa...

Det er godt å ha et mykt og varmt sjal på kalde kvelder. Flott sjal. Garnet kjenner jeg ikke, men jeg skal ta en titt etter det i garnbutikken her.
Jeg har faktisk strikket nesten maken sjal (i mohair). Har bare igjen å feste tråder, så kan det tas i bruk.

Håper været bedrer seg hos dere :)