onsdag 5. mai 2010

søppel, drittmelk og sutring

Phu, i dag var det heldigvis tid for papir og plasttømming her i området.
Jeg synes i grunn det er litt lite med tømming kun en gang hver fjerde uke,
som regel er papirdunken full lenge før den tid selv om her stappes og trykkes nedi etter alle kunstens regler,
og vi må ofte kjøre en tur og kvitte oss med noe ved et av returpunktene. Innimellom lurer jeg på om det er vi som er noen miljøsvin som klarer å produsere så vannvittig mye plast og papiravfall i løpet av en måned
eller om det blir så mye returavfall fordi vi sorterer og sorterer det meste som kan sorteres.
Restavfallsdunken pleier det å holde å tømme hver tredje uke

Når jeg først er inne på dette med plastembalasje og søppel så kan jeg ikke fatte å begripe hvorfor noen (Tine!) har begynt med plastkorker på melkekartongene når målet bør være å få ned mengden (plast)embalasje.
Den økologiske melken har fortsatt normale pappkartonger, men dessverre er den ikke alltid å få fatt i.
Q-melk har jeg alltid unnlatt å kjøpe fordi den har plastkork og plast inni selv om den er litt billigere enn Tine sin, men nå har Tine diltet etter og begynt med denne hersens drittkorken de også.
Ikke er det lett å se hvilke melk som er åpnet heller så ofte har vi flere åpnede melk i kjøleskapet.
Nei, la oss få tilbake de kartongene som utelukkende består av papp,
vi trenger aldeles ikke flere produkter som består av unødig plastbruk!!!

Måtte bare ha en ørliten utblåsning...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vet du hva min kjære venn, jeg tenker akkurat som deg. Jeg kan ikke forstå hvorfor den korken i plast kom. Det må da være dyrere å produsere også. Står liksom der med korken i hånden og hiver den i plasten mens melkekartongen går i papiret. Kanskje den skal være lettere å åpne for gamle folk, ikke vet jeg. Ha en fin dag. :))

karna sa...

Hadde et lite tankekors ang søppel i går jeg å, der jeg med grov hånd sorterte aviser/reklame "you name it". Hvorfor er det noen blader som nå ha plast rundt seg?? Ha en fin nysortert dag ,-)