lørdag 22. mai 2010

Løvetann til glede og besvær

Jeg synes løvetann er ganske vakre der de står å lyser som små soler nå om våren
Men alle dere som ikke synes den er så sjarmerende og kanskje heller irriterer dere over den
og synes det er et ugress som sprer seg; kom dere ut å plukk av hodene og lag herlig løvetannsaft!
På den måten sprer den seg ikke uhemmet og kanskje får dere et annet syn på den etterhvert og lærer å verdsette den også.

Ha en koselig pinsehelg!!!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Enig med deg den er ikke så verst å se på. Jeg har noen ganger spadd den opp andre ganger latt den vokse. :))

Unknown sa...

Nei den er jo søt der den står. Men passer bare ikke inn her.. og der hvor den pleier å slå seg ned, her...grrrr.
Men jeg har smakt litt forskjellige løvetannsafter, og teer.. men liker ikke smaken altså!

... sa...

Flott tips, dette var inspirerende, fikk veldig lyst til å prøve! Et par spørsmål bare: Omtrent hvor mye sukker til 6 liter væske/2 liter kronblader? Og hvor lenge koker du saften før den siles?

Her er det plenty av løvetann, i plen, bed og grøftekanter. Fint å kunne bruke den til noe :)

Ruth sa...

Og løvetannsalat. Det sysn jeg er godt. Man kjøper chikory i dyre dommer på butikken og så er løvetannblader like godt - helt gratis. Og løvetannvin. Pene er de også. Jeg liker løvetanna jeg. ;)

Ha en flott uke.