nå når våren endelig har ankommet tilbringer jeg nemlig endel tid i hagen
og derfor blir det gjerne til at det er hagebloggen min som er mest aktiv i sommerhalvåret.
Men jeg har lest ferdig 'Boken om salt' av Monique Truong.
Den var vel grei nok, men jeg synes ikke den svarte helt til forventningene,
dessuten ble jeg vel litt utålmodig med å bli ferdig med den
slik at jeg kunne starte på en av de nyinnkjøpte Anna Gavalda-bøkene.
Men som ellers i livet gjelder vel det med at har man ingen forventninger blir man heller ikke skuffet ;)
Jeg hadde igrunn trodd den handlet mere om Gertrude Stein og kretsen av kunstnere rundt henne,
men hovedsklig omhandlet den deres vietnamesiske kokk og hans liv som homofil og fremmed i Paris på den tiden
samt tilbakeblikk til hans barndom i Vietnam.
Ok, rett skal være rett, det er en meget velskrevet bok og forfatteren har i tillegg noen gode og finurlige måter å beskrive ting på som gir handlingen et betydelig løft.
Ha en fabelaktig våruke!



1 kommentar:
Noen ganger tror man at en bok handler om noen annet, og da svarer det ikke til forventningene, uten at boken er dårlig fordet!
Ja, jeg tenkte du likte min bolero, siden du er så glad i korte jakker. Har planer om å bruke den allerede i morgen, på jobb. Den må jo "kjøres inn" vet du.
Legg inn en kommentar