torsdag 20. mai 2010

Bøljan blå...


Jeg har endelig etter x-antall år med strikking funnet ut hva et kast er
Og etter nitidig studering av denne instruksjonsvideoen til Drops har jeg knekket koden til "bølgestrikking".
Det var slett ikke så komplisert som først antatt så etter noen omganger gikk det av seg selv
bortsett fra at det ble litt komplisert og snodig der hvor jeg skulle ha litt innsving til ermeåpningene.

Resultatet ble en slags vest og med slikt mønster ble fargevalget selvfølgelig blått.

(Fargen var ikke helt lett å gjenngi på bildene men ligger vel en plass midt i mellom de øverste og dette nederste)


Nå skal det nyinnkjøpte lilla garnet taes i bruk,
denne vesten var mer som en prøvelapp å regne... ;)

4 kommentarer:

... sa...

Imponerende :) Og kreativt! Vesten ble kjempefin.

Ruth sa...

Lekker vest. Hvis du fikser Feather and Fan (bølgestrikk) så kan du strikke alle andre slags blondestrikk også. Det er jo egentlig det samme alt sammen.

Håper du får en super helg.

Røsslyng sa...

Hilde: Takk for ros, slikt varmer når man har konsentrert seg og slitt for noe og endelig fullført :)

Ruth: Takk for oppmuntrende ord met er nok ikke sikkert at jeg hadde fikset å strikke etter en oppskrift likevel. Her var det å finne ut et antall masker som både passet kroppen min OG de 17 som det var i "en gang med mønster" og deretter strikke slik at det tilslutt ble et slags plagg ut av det, derfor ble det også en smule snodig der ermhullene er...


God helg til dere begge!

Unknown sa...

Den var jo kjempefin og ser slett ikke ut som noen prøveklut. ;))