tirsdag 4. mai 2010

Papirhel#&%*...

På tross av en vårlig fin dag har jeg brukt tiden min innendørs.
Jeg endelig fått ryddet opp i arkivskapet vårt,
det har pågått noen dager for slikt er ikke gjort i en håndvending med alt som skal sorteres,
 men nå er det heldigvis ferdig.
Det ble også litt  "tidspress"på meg  i dag siden vi har tømmedag for papirsøppeldunken i morgen.
Arkivskapet er kanskje ikke verdens fineste møbel men akk så praktisk
En gang for leeenge siden hadde jeg godt system på det meste av papirer og alt var arkivert på riktig plass.
Den senere tid har ting flytt litt rundt i bunker, ganske så vilkårlig
og det har vært et hel#%&:¤ her hver gang man har lett etter noe
Nå har jeg kastet med hard hånd,
tre fulle bæreposer ble det og jeg sitter igjen og er nokså sjokket over alt man samler på
Hva skal man f.eks med bruksanvisninger på ørten språk på eletriske apparater som har avgått med døden for lenge siden,
 flere årganger med kontoutskrifter, kvitteringer på telefon, strøm, tv-lisens og gud vet hva fra 2001-2004.
Attester og vitnemål + en vanvittig mengde papirer og møtereferater fra skoler, PPT og BUP og alskens kontorer


Underveis i prosessen har bl.a spisebordet flytt over av papirer,
men gud for en lettelse det nå er å ha unnagjort denne drittjobben.
Håper jeg i fremtiden klarer å beholde kontroll og orden i papirene
og forhåpentligvis ha en liten opprenskning av unødige ting litt oftere.
At Gubben er minst like kaotisk som meg når det gjelder papirer hjelper jo fint lite...

2 kommentarer:

jannes hobbykrok sa...

Papirrydding er et uvær av en jobb,men det er så godt med alt som er gjort!Likte det du har gjort med toppen av arkivskapet jeg!
Klem,Janne

Ruth sa...

Så flink du er. Jeg har en plastikkpose med noen papirer i liggende bakerst i et skap et eller annet sted. Jeg finner den i hvertfall aldri når jeg trenger den. Men Dh har system heldigvis så det viktigste er jo der. Sånt er jeg helt håpløs til så nå er jeg skikkelig imponert over deg. :)

Ha en fin dag da.