Denne gangen har jeg prøvd å strikke kantene litt annerledes i håp om at ikke det blir så stramt og rart,
resten av merkverdighetene håper jeg å få bukt med ved damping. Fellingen øverst ble litt løs, men, men...
resten av merkverdighetene håper jeg å få bukt med ved damping. Fellingen øverst ble litt løs, men, men...
Jammen godt det er et slitesterkt garn for nå har jeg strikket og rekt det opp ørten ganger.
Men nå gidder jeg ikke mere så nå får det bare være som det er...
Men nå gidder jeg ikke mere så nå får det bare være som det er...
I dette har jeg blandet garn fra både det blå og det andre,
og alle steder med oransje og sjokkrosa garn er fjernet.
Det er strikket i perlestrikk på pinne nr 5.
Målene er 190 cm øverst og 80 cm fra spissen og opp så det er stort og godt å tulle seg inn i.
Egentlig svarte ikke garnet (Sandnes minipalett) til forventningene, jeg synes det klør en smule,
men det er nok sikkert fordi det egentlig er et strømpegarn med 75% ull og 25% nylon,
skjønt jeg begriper ikke at noen gidder å strikke sååå tynne ullstrømper...
Dette blir nok ikke et favorittgarn, men fargespillet i garnet er fantastisk!
(om man ser bort fra partiene med de fargene jeg fjernet..)
og alle steder med oransje og sjokkrosa garn er fjernet.
Det er strikket i perlestrikk på pinne nr 5.
Målene er 190 cm øverst og 80 cm fra spissen og opp så det er stort og godt å tulle seg inn i.
Egentlig svarte ikke garnet (Sandnes minipalett) til forventningene, jeg synes det klør en smule,
men det er nok sikkert fordi det egentlig er et strømpegarn med 75% ull og 25% nylon,
skjønt jeg begriper ikke at noen gidder å strikke sååå tynne ullstrømper...
Dette blir nok ikke et favorittgarn, men fargespillet i garnet er fantastisk!
(om man ser bort fra partiene med de fargene jeg fjernet..)



6 kommentarer:
Jeg syns det ble flott jeg. Jeg er enig i at garnet ikke er så mykt som det kunne ha vært, men som du sier så er fargene nydelige. Nå har jeg foresten funnet ut at Drops har et lignene garn, mye mykere og mye billigere. Jeg har allerede kjøpt noen nøster og de har jeg tenkt å strikke sjal av - så får vi se.
Ha en super dag.
Jeg synes sjalet ble fint, jeg, men er enig i at Sandnes Minipallett aldri blir mitt sokkegarn. Av og til går det nesten av, mens andre steder er det kladder.
Et tips for avslutning her hos Marit: http://maritsmaskerader.blogspot.com/2010/01/scroll-lace-scarf-og-en-utfordring.html
Ruth: Tror jeg må se etter det Drops-garnet hvis det har like flotte farger men er mykere.
Gamleheksa: Takker for tips om avslutning, men dessverre har jeg ikke peiling på oppskrifter, de er helt uforståelig for meg.
Ha en super dag begge to! :)
Sjalet ditt ble jo riktig så lekkert! Og nydelige farger i garnet.
(Bra tips over her om Drops garn, det skal jeg se etter neste gang jeg stikker innom garnbutikken).
Tror gubben hadde rett i at dette var et lønnsomt garn for ham....
fint ble tilslutt. ;))
Allerede ferdig - skal si du har hatt fart på pinnene!
Det ble jo flott og kanskje det blir litt mykere i bruk?
Har ikke begynt å mitt ennå, men jeg liker tynne sokker, så kanskje???
Legg inn en kommentar