lørdag 20. februar 2010

minipalett til besvær...

Dette gikk jo fort og greit, ihvertfall fort for greit synes jeg aldeles ikke at det ble...

Først et sjal på pinne 8 i rillestrikk men i stedet for å strikke det "sidelengs" som planlagt, begynte jeg nederst i spissen og økte meg utover til det målte ca 170cm langs øverste kanten.
Jeg synes også at pinne 8 var litt for voldsomt for det tynne garnet, dermed startet jeg på enda et hvor jeg valgte pinne 5 og strikket perlestrikk. Men nå er jeg en smule frustrert fordi det virker for stramt i kanten, vipper seg opp og krøller seg på en merkelig måte

Jeg blir småsur når ting ikke fungerer slik jeg har sett det for meg og furter litt fordi jeg ikke klarer å strikke de lekreste "blondemønster" i slike sjal.
Så tok nøstet slutt, og om jeg skal rekke det opp og finne på noe annet eller om jeg skal anskaffe meg et nøste til vet jeg ikke ennå. Inntil videre har det nå havnet blandt UFO'ene...

6 kommentarer:

Kate-Marita Pettersen sa...

Syns begge sjalene ser kjempefine ut:)
Men jeg er akkurat likedan,, det er liksom ikke like morsomt når man ikke er helt fornøyd....
Tror du ikke det vil ordne seg dersom du damper det??
Goklem til deg:)

Torilpia sa...

Herlig farge - synes de ser fine ut jeg .. men så har du sikkert fått med deg at mine strikke-evner - ikke akkurat er det jeg er best på .. :o)

Men dette regner jeg med at du finner ut av selv :o)

Ha en fortsatt fin lørdag - klem!!

Unknown sa...

Ser bare fine sjal jeg. :))

Ruth sa...

De ble da fine og krøllinga i kantene forsvinner etter at du har lagt det i vann og strukket det.

Men jeg skjønner hva du mener, man har et bilde i hodet og blir det ikke slik - ja da blir man sur. I hvertfall blir jeg det.

Men sidelengs strikket sjal blir supert i dette garnet. Prøv et Karius-sjal. ;)

Ha en super søndag.

... sa...

Synes begge sjalene ser kjempefine ut :)

Margrethe sa...

Ikke gi opp! Jeg hadde samme følelsen som deg da jeg strikket sidelengs med pinne nr. 8. Så rart ut. Men da det ble dampet ble det faktisk fint. Nå bruker jeg det stadig vekk, og er begynt på et til i en annen farge.
Lykke til. De blir fine begge to.

http://askeskogen-foto.blogspot.com/2010/02/sjalet-som-aldri-blei-ferdig.html