søndag 14. februar 2010

Morsdag og fastelavn (og valentin og gud vet hva...)

Jeg har sovet leeenge, fått tulipaner og pannekakefrokost.
Gubben og 10-åringen har bakt fastelavnsboller og jeg har knapt gjort et dugg...
Egentlig har jeg ikke så mye til overs for slike feiringer og ser mest på dem som et stunt fra handelstanden
 som tilsynelatende bruker enhver anledning til å dra inn noen ekstra kroner.
Men fersk gjærbakst (den kvalmende kremen som er obligatorisk i fastelavnsboller dropper vi her i huset) og en kvast med blomster
 setter jeg alltid pris på, uansett anledning ;)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hmmm jeg må ha gjort noe galt.. for her i huset var det jeg som måtte bake, lage frokost på senga og kjøpe blomster... wtf?

Torilpia sa...

Våkna opp til tomt hus - ingen blomster unntatt de tulipanene jeg kjøpte selv ..

Utpå dagen kom minstejenta hjem - hun hadde kommet på (helt av seg selv) at hun skulle kjøpe blomster til mamma på morsdagen og dermed fikk jeg en liten søt potteplante med fine blomster på :o) I tillegg fikk jeg ferdigkjøpt mordagskake fra "far". Fjortenåringen kom litt seinere og måtte påminnes hvilken dag det var - fikk da en klem :o) Eldstejenta ringte seint på kvelden og gratulerte. Valentin og fastelaven feires sjelden her .. men jammen så det godt ut med nybakte boller du .. :o)

Har jo en 1-2-3-pakke i skapet - kanskje vi skal ha forsinka fastelaven .. :o)

Håper du får ei kjempefin ny uke - stor klem fra meg!