Dette garnet skulle min mor egentlig kaste etter at det bare har ligget i åresvis,
så jeg tok liksågodt med meg posen hjem for en gjennomgang.
så jeg tok liksågodt med meg posen hjem for en gjennomgang.
Ikke så mye flott akkurat så jeg skjønner godt at hun ikke orket å ha det mere,
men jeg tenkte at jeg skulle da alltids klare å få brukt det opp til ett eller annet med tid og stunder.
Og tid og stunder har altså gått og nå var jeg klar for å gjøre noe med det
for å rett å slett få det vekk og ut av verden.
men jeg tenkte at jeg skulle da alltids klare å få brukt det opp til ett eller annet med tid og stunder.
Og tid og stunder har altså gått og nå var jeg klar for å gjøre noe med det
for å rett å slett få det vekk og ut av verden.
Det rosa med "sølvtråd", i noe jeg antar er akryl (manglet magebelte), ble til et par med pulsvarmere.
Det okergule ble også til pulsvanter, sammen med noe lilla garn jeg hadde fra før
Det røde likeså
Treskogarnet rakk til 2 par gubbestrømper før jeg ble drittlei.
Resten heklet jeg rundt og rundt i håp om at det skulle kunne bli et sitteunderlag etter en runde på 60 grader i maskinen, MEN det tovet ikke en dritt
enda det sto håndvaskes 30 grader på magebeltet
.
Møkkagarn!;
Nå har jeg en rund ubrukelig ulldings på 60 cm i diameter som ikke er brukenes til noe...
Egentlig synes jeg sånt tofarget garn er schtøggt så det var litt tungt og lite inspirerende å få strikket opp det garnet
Resten heklet jeg rundt og rundt i håp om at det skulle kunne bli et sitteunderlag etter en runde på 60 grader i maskinen, MEN det tovet ikke en dritt
enda det sto håndvaskes 30 grader på magebeltet
. Møkkagarn!;

Nå har jeg en rund ubrukelig ulldings på 60 cm i diameter som ikke er brukenes til noe...
Egentlig synes jeg sånt tofarget garn er schtøggt så det var litt tungt og lite inspirerende å få strikket opp det garnet

Det lodne mohairaktige gikk rett i søppelet.
Slikt garn er umulig, og jeg orket nesten ikke ta i det,
dessuten så husker jeg med gru at jeg hadde en genser i det grå garnet tidlig på 80-tallet.
Genseren klødde og stakk og den ble ikke mer behagelig av at den hadde såkalt "båthals",
altså sånn rettover= halhugging og kvelningsfornemmelser.
Jeg har aldri siden våget meg inn i noe plagg med slik halsfelling.
Slikt garn er umulig, og jeg orket nesten ikke ta i det,
dessuten så husker jeg med gru at jeg hadde en genser i det grå garnet tidlig på 80-tallet.
Genseren klødde og stakk og den ble ikke mer behagelig av at den hadde såkalt "båthals",
altså sånn rettover= halhugging og kvelningsfornemmelser.
Jeg har aldri siden våget meg inn i noe plagg med slik halsfelling.
Det gulhvite akrylgarnet og det mosegrønne ligger fortsatt på vent, samt de to "kremmerhusene" med garn. Man rekker da ikke bruke opp alt...






5 kommentarer:
Det er jo helt supert å få så mye fint ut av garnet. Det må gi en god følelse. Kanskje det gav motivasjon også og se hva du fikk til.:))
Synest du har vært tapper! Og noe fint fikk du jo ut av garnet. Hos meg blir alt slikt avdanket mikset i raggsokker. Men stadig havner noe på bunnen av "mikskassen".
Du spurte hvor mye garn til det blå sjalet. Det skal gå knapt et nøste til et sjal, om du øker ut til 100 m før du reduserer igjen.
Nå har du vært skikkelig flink:)
Det er ikke alltid så lett å bruke slikt "arvegods" og ikke så lett å kaste heller. Jeg vet det for jeg har arvet en diger haug med garn etter min mor.
Lykke til med resten!
heldig så fikk garn...flotte ting du har fått ut av det...ha en fin mandag
Synes jeg ser hvordan du sliter for å få tovet den ullrundingen din .. hihi ..
Men allikevel har du jo fått til mange kjekke og fine ting :o)
Håper det har grodd seg til i munnen nå .. :o)
Ha en flott tirsdag - klemmer!
Legg inn en kommentar