mandag 22. februar 2010

Og frustrasjonene fortsetter...

Begynte på et sjal til i en annen farge av Sandnes minipalett, men skrekk og gru, inne i nøstet åpenbarte det seg en skrekkelig oransje farge og den knallrosa var heller ikke særlig god for øyet og passet overhodet ikke sammen med de andre fargene...
Jeg kuttet tråden og fjernet det oransje, men "skjøten" ble ikke særlig fin og lite synlig i et så tynt prosjekt
så da ble det opprekkning, igjen...

Gubben mener det var svært lønnsomt å kjøpe dette garnet, for mange ganger som jeg nå har rekt/rukket
(hva pokker heter det egentlig?) det opp så fikk jeg ganske så mye strikkearbeid for pengene
Nå forsøker jeg meg simpelthen på å lage pulsvanter av det og krysser fingrene for at fargene kommer noenlunde likt på begge...

Snøen har lavet ned i helgen  og gjør det fortsatt så jeg skulle ønske jeg kunne si som Emil`s søster Ida i sangen 'Ida`s sommarvise' av Astrid Lindgren:"

Du ska inte tro det blir sommar, ifall inte nå´n sätter fart
på sommarn och gör lite somrigt, då kommer blommorna snart.
Jag gör så att blommorna blommar, jag gör hela kohagen grön,
och nu så har sommaren kommit för jag har just tagit bort snön."


Ja, hadde det bare vært så enkelt...

Snømåking er så gørrkjedelig at det ikke blir gjort her i noen vesentlig grad...og blomstringen for sommeren har jeg begynt å sikre meg i form av at jeg har fått de første frøene i jorden, og mere blir det etterhvert kjenner jeg meg rett.
Siden den gamle snøen var blitt litt skitten så passet det igrunn fint å få pyntet opp litt med nytt fint hvitt dekke når det først har tenkt å være bitende kaldt og vinterlig, det er tross alt februar og da får man vel heller tåle det og prøve å fortrenge vårlengten så godt det lar seg gjøre...

5 kommentarer:

elle-melle sa...

Det er ikke noe moro når strikketøyet ikke blir slik man har sett det for seg. Jeg har vært der noen ganger selv også. Rekke opp er jeg en mester på:)
Jeg har nettopp kjøpt meg et slikt garn selv og begynte på et sjal strikket ovenfra og ned, men heller ikke jeg ble fornøyd og har allerede rukket det opp. Hva det skal bli av det nøste mitt vet jeg ikke ennå. Må kanskje vente for å se hvordab dine pulsvanter blir:)
Jeg hadde samme "problemet" den gang jeg strikket med Noro sokkegarn - det ble tilsutt et smalt skjerf strikket på skrå og pulsvanter. Fargeglade og ganske ok.
Lykke til videre!

Torilpia sa...

Må smile av kommentaren til mannen din .. :o) Blir litt som meg når jeg handler elektronikk (tv, pc etc) - blir liksom aldri fornøyd og levererer tilbake/bytter både en og flere ganger før jeg er fornøyd .. :o) Kan bruke de samme pengene flere ganger jeg :o)

Blir jo spennende å se hva som kommer ut av det garnet til slutt og om du blir fornøyd :o)

Vi må nok smøre oss med tålmodighet ifht våren tror jeg - men høres smart ut å så frø inne - det går jo an nå.

Ha ei super uke - klemmer!

Kate-Marita Pettersen sa...

Syns alle de fargene var pene, men så er jo jeg av den typen som liker fargerike ting:)
Håper våren er i anmarsj om ikke alt for lenge, for jeg holder på å fryse ihjel!!
Ha ei fortsatt fin uke,
klem:)

Unknown sa...

Morsomt, jeg hadde aldri kommet på at jeg kunne tatt vekk den tråden som jeg ikke likte. for meg ser nøstet veldig fint ut. :))

Stubbetufsa sa...

Alt skal ikke være lett, vi trenger å øve oss på tålmodighet også!