tirsdag 5. januar 2010

I gjenge igjen...

Så var hverdagen noenlunde på plass igjen her. Ungene hadde sin første skoledag etter juleferien i går og jeg har prøvd å rydde litt opp i alt smårotet en juleferie medfører.
Vi pleier ikke ta bort julepynten og hive ut juletreet før trettendedag jul, altså 6 januar
eller Hellige Tre Kongersdag' så i morgen endelig er det slutt på jula og alt det røde.
Det skal bli godt å være ferdig med alle feiringer og festligheter for en stund.

Søndag ble det litt feiring av min mors 60-årsdag, og for å gjøre det "enklest mulig" for alle valgte vi å ta middagen og kaffeslaberaset her hos oss. Resultat, et berg med oppvask som tårnet seg opp på kjøkkenet, for oppvaskmaskinen har selvsagt takket for seg i løpet av romjula


* * *
Så en flyhistorie i tre akter...

Søndagskveld skulle jentungen fly nordover igjen, billet var ordnet og hun ble fulgt helt til securitysjekken i god tid og alt var vel...trodde vi. Etter en tid ringte hun hjem og fortalte hun måtte hentes igjen for flyet var gått fra henne siden hun ikke hadde klart å finne frem til den utgangen flyet gikk fra osv

Ny billett ble ordnet til dagen etter, altså i gårkveld, og for å være sikker på at hun kom seg avgårde fikk vi ordnet det slik at min mor, som selv jobber i reiselivsbransjen, fulgte henne til flyplassen og skulle få være med forbi securitysjekken og hjelpe henne med å finne riktig gate og forsikre seg om at hun kom med riktig fly.
Etter en tid ringte jentungen hjem og fortalte at flyet var kanselert og hva nå...
Det måtte ringes opp til dem som skulle hente henne ved ankomst og etter mye om og men fikk vi beskjed om at det ikke passet dem å hente henne så sent . Yepp, jeg ble pissed off, men moder'n fikk ringt på Flesland og fikset det slik at billetten ble omgjort til i dagmorges istedet.

I dag var det opp i grisotta for å rekke det, guttene som skulle på skolen måtte klare å komme seg ut av huset i rett tid på egenhånd.
Gubben fikk ordnet seg slik at han fikk fulgt henne helt inn på flyet for å være sikker på at hun kom seg på rett fly i rett tid.

Nå har hun endelig kommet vel frem og jeg kan puste lettet ut for at vi slipper flere turer til flyplassen med eviglang venting og i det hele tatt..
 ***

Jeg har heller ikke i år noen nyttårsforsetter, slikt fører bare til nederlagsfølelse og dårlig samvittighet,
 dessuten har jeg hørt at summen av lastene er konstant 
Planer derimot har jeg litt av men det er noe helt annet...

2 kommentarer:

Ruth sa...

Det sier jeg også - hele tiden ;) Lastenes sum er konstant. Så hvis jeg slutter å spise sjokolade f.eks. så må jeg begynne å gå ut og feste hele natten og det har jeg ikke energi til. Rett og slett.

Jeg føler med deg - den flyplasshistorien var fæl. Stakkars jentunge og stakkars dere. Huff.

Ting begynner å komme i gjenge her også. Og det skal i grunnen bli godt å bli kvitt julepynten. Koselig, men bare for en liten stund.

Torilpia sa...

Bra jenta omsider kom seg avgårde. Må være frustrerende å "miste" to fly ..

Snart er jula ute av huset her også .. må bare brenne opp alle røde lys og sånt først .. :o)

Ha en fortsatt fin tirsdagskveld!