Den mosegrønne jakken i Sandnes Alpakka er ferdig,
og deilig og varm å ha på i denne bitende kulden.
og deilig og varm å ha på i denne bitende kulden.
Foreløpig holdes den sammen av en brosje men det spørs om jeg ikke skal lage en hempe og sy i en knapp etterhvert.
Her fyres i ovnen fra vi står opp til vi legger oss
men i tillegg må vi ha på eletriske ovner for å ikke fryse oss fordervet.
Med all oppvarmingen klarer vi å holde temperaturen rundt 18 grader inne i de rommene vi oppholder oss i
men jeg kan ikke si jeg gleder meg til dette "varmekalaset" skal betales for,
strømregningen kommer til å bli skyhøy.
Baking hjelper også godt på å få opp varmen i huset,
dessuten så smaker hjemmebakt akk så mye bedre enn kjøpebrød.
4 nybakte brød står nå å dufter på kjøkkenbenken
men i tillegg må vi ha på eletriske ovner for å ikke fryse oss fordervet.
Med all oppvarmingen klarer vi å holde temperaturen rundt 18 grader inne i de rommene vi oppholder oss i
men jeg kan ikke si jeg gleder meg til dette "varmekalaset" skal betales for,
strømregningen kommer til å bli skyhøy.
Baking hjelper også godt på å få opp varmen i huset,
dessuten så smaker hjemmebakt akk så mye bedre enn kjøpebrød.
4 nybakte brød står nå å dufter på kjøkkenbenken
Nå er omsider julepynteskene funnet frem og julepynten skal ryddes vekk for denne gang.
Var jo egentlig tenkt å ta det onsdagskvelden men fant ikke nok tiltakslyst til å begynne...


5 kommentarer:
Lekker jakke :o)
Gruer for strømregning jeg også. Tenner masse telys - det hjelper litt på varmen .. er jo så dårlig på å bake brød jeg :o)
Tenk jeg finner ikke de vanlige gardninene mine - som jeg la bort da jeg hengte opp julegardiner .. enn om de har blitt kastet .. hyyyl .. litt krisemaksimering her nå .. må vel inn i den kaldeste kjellerboden i håp om at de ble lagt der .. krysse fingre og tær!!
Ha ei fortsatt fin helg - med nybakt brød, fyring i ovnen og nyoppdaging av huset under julepynten .. :o) Klem!
Gardiner er jeg ekstremt dårlig på ;), så derfor ingen gardiner hverken til jul eller hverdags og det sparer meg for en masse ekstra brydderi...
Håper du finner dem igjen og får huset tilbake til normalen.
Det er herlig å ha fått bort jula
:o)
Så stilig jakka ble, synes det var fint med brosjen på, jeg.
Strømregningene er jo et kapittel for seg selv... Vi har satt inn både parafinovn og vedovn, og håper det hjelper til å holde strømutgiftene nede i vinter, men parafin er jo heller ikke akkurat billig da (stønn). Tipset med baking var jo bra, og da får man noe som smaker godt på kjøpet :)
Fortsatt god helg til deg!
Den ser KOSELIG ut den jakken. Jeg fikk lyst på te av en eller annen grunn da jeg så bildet - og te drikker jeg nesten aldri selv om jeg faktisk liker det.
DH bakte brød i dag og det er farlig godt. Jeg har brunost jeg bruker i sånne spesielle forbindelser. Rene luksusen.
Hold deg varm og ha en fortreffelig søndag.
Jo strømregningen kommer til å merkes i år ):
De brødene dine kunne jeg nesten kjenne duften av ned hit. Ingenting smaker så godt som hjemmebakt brød:)
Jakka di så helt herlig ut og den hjelper sikkert godt på å holde deg varm - alpakka er et nydelig mykt og varmt garn.
Legg inn en kommentar