Jeg satte meg som mål å strikke minst ett par strømper i måneden i fjor og det har jeg faktisk klart :D
Jeg har av forskjellige grunner ikke meldt meg på slike "alonger" (og hva det nå enn heter alt sammen) fordi jeg hverken vet hvor eller hvordan, dessuten ville jeg nok fått problemer om det skulle vært strikket etter et bestemt mønster e.l fordi jeg stortsett bare kan en sort strømper.
Jeg har derfor kjørt mitt eget løp, uten stress og press og her er resultatet:
Januar
I januar ble det strikket 6 par strømper som alle ble presentert her på bloggen før jeg fikk denne idèen,
derfor kommer de nå i "reprise" for det ble ikke laget noen flere strømper den måneden.
Februar
Raggsokker i str.Gubbe (ca 45).
Mars
Nok et par Raggsokker i str.Gubbe.
April
Raggsokker til 18-åringen som har husets største føtter, str 46.
Mai
Vårlige gressgrønne strømper i str.ca 38.
Juni
Strømper i ca str 38. Ullgarn i bråtet og dobbel Sisu i foten.
Juli
Rosa og grå strømper i ca str 38. Dobbel tråd, den grå er Sisu og den rosalilla er noe rester av et-eller-annet strømpegarn.
To par tynne barnestrømper, str 31/33, i lilla strømpegarn.
August
Strømper til meg selv av restegarn. Passe tjukt ullgarn i bråtet og to tråder Sisu i foten.
Strømper i blått og mørk turkis/petrol ca str 36-37 i dobbelt Sisu-garn.
Strømper i dobbelt blåmelert strømpegarn(Silja) med mørkturkis/petrol striper i dobbel Sisu, ca str 38
Strømper strikket med en tråd mørk turkis/petrol + en tråd turkis i Sisu i ca str 38.
September
Strømper i oker og rødt i ca str 38.
et par i oker og grått, ca str 36-37.
og et par i oker/gult og lilla, ca str 38.
Oktober
Strømper i oransje med brune striper og hæl i ca str 38. Noen vil vel kanskje synes de går litt for mye i 70-talls farger men jeg synes det ble ok og fikk en slags nostalgisk følelse da jeg strikket dem. Det var jo slettes ikke så verst å vokse opp på 70-tallet, ihvertfall var det svært så fargerikt...
To par strømper i 75%ull og 25% Polyamid tilsatt AloeVera og jojobaolje. Dette garnet var et nytt bekjentskap for meg men slettes ikke verst å strikke av.
November
Lyseblått ullgarn i bråtet og dobbel tråd grønt strømpegarn i foten, ca str 38
To par tynne strømper i barnestørrelse
Desember
Tynne røde strømper med grå striper i Silja strømpegarn, ca str 38 og tilsvarende i barnestørrelse med grå striper og hæl i str 28/30.
Barnestrømper i rosa med røde striper
I år har jeg ikke helt den store strømpestrikkelysten så OM og NÅR det blir strikket flere strømper vites ikke...
Flatbrød i kromkakejernet
for 6 år siden






















3 kommentarer:
Wow, det var en imponerende strømpe-kavalkade. Du har vært flittig, og så fine de ble alle sammen! Nå trenger dere ikke fryse på føttene :)
Jeg synes sokkene i 70-tallsfarger var nostalgiske og fine, tror jeg hadde omtrent maken da jeg var liten.
Så utrolig mange flotte strømper, ingen ting er bedre enn hjemmelagede i sin helt unike farge og mønster.
Hilsen fra Mimmi-Leone
Jøss, for en produktivitet! Og så mange fine og fargeglade strømper:-)
klem, Elin
Legg inn en kommentar