søndag 18. april 2010

Restejakke til hagebruk

Hjelpes meg... dette skulle sikkert bli en jakke av noe restegarn for en evighet siden
Kanskje slapp jeg opp for rester eller bare syntes hele jakken ble urteit,
anyway, den ble aldri ferdig og lå laaangt nedi UFO-bunken.
Ikke så mye lysten på å få gjort den ferdig nå heller,
det er liksom noe med hele mønsteret som er veldig "nittitallsk",
men nå har den ihvertfall fått ermer selv om lillafargen er noe lysere/gråere enn lillafargen på bolen,
sånt skjer når man har ting liggende for lenge og fargene blir utgått fra butikkene, pytt, pytt.
(at bildet er uklart får så være...)

Dette blir nok en jakke til hagebruk, jeg har nemlig ødelagt/fått dratt ut masker på en mengde andre strikkejakker siden jeg ikke helt vet å skille mellom hverdag med grovarbeid og fest
og hvilke klær som passer til hvilket bruk...



Så var det videre til neste prosjekt, jeg er godt i gang med en "ordentlig" jakke, i farger jeg trives med...

Her våknet vi til snø i dag,
heldigvis har temperaturen steget litt
og mesteparten har smeltet igjen
Men litt vårvær uten denne hersens kalde vinden
hadde blitt godt mottatt


Ha en finfin søndag videre!

6 kommentarer:

Hygge-Strik sa...

Det er en meget flot jakke su har strikket og så af restegarn. Jeg kan godt lide de farver du har brugt, så smart til et par jeans.

elle-melle sa...

Jakka var fin den og du kan godt bruke den andre steder enn i hagen!
Jeg tror den påskeliljen din fryser - det så skikkelig vinterslig og kaldt ut.
Håper det er mye godt og varmt vær i vente:)

Kate-Marita Pettersen sa...

Jakken blir nok helt sikkert brukanes:) Syns den var fin jeg:)
Og det nederste bildet - NYDELIG!!
Ha ei flott uke,
klem fra Kate:)

Ruth sa...

Jeg syns også jakken ble fin, gøyalt mønster og fine farger og 90-tallet er da IN igjen, er det ikke? Eller var det 80-tallet? Jeg henger ikke så godt med i svingene her.

Det var meldt sne i helga her også, det slapp vi heldigvis, men det er surt og kaldt og ikke det minste morsomt.

Ha en fin uke da - uansett vær. (Men vi vil helst ha vår, ikke sant?)

Torhild Reidardatter sa...

Stakkars påskelilje som hænger med hodet. Kald og frossen-

Torhild Reidardatter sa...

ja, og jakka er jo super fin-