onsdag 7. april 2010

'Gravkammer'

Nå har jeg pløyd meg gjennom boken 'Gravkammer' av Kate Mosse, 671 sider med spenning
og en veksling mellom fortid og nåtid som gir boken det lille ekstra.
For noen år siden leste jeg 'Labyrinten' av samme forfatter. Jeg liker ikke lese "ordinære" krimbøker men
disse er anbefalelsesverdige om man liker både spenning og historiske romaner.



Og mens jeg er i "det franske hjørnet" har jeg tenkt å gå i gang med
 'Lykka er ein sjeldan fugl' av Anna Gavalda som jeg fikk i julegave.
Den sto på ønskelisten min etter å ha lest 'Saman er ein mindre aleine' av samme forfatter.
Ja, jeg likte den så godt at jeg har lest den flere ganger på tross av at den er på godt og vel 600 sider,
en sjarmerende fortelling som fremkaller både sørgmodighet og latter og absolutt å anbefale .
Nå gleder jeg meg å ta fatt på denne og håper den er like fornøyelig.
Hmm, lurer på hvorfor jeg har en tendens til å falle for de tjukkeste bøkene...

Strikking? Tja, hva skal jeg si... Det går litt trått for tiden,
jeg holder nemlig på å strikke ermer på en sak som lå i bunnen av UFO-kisten,
der har den nok lagt lagt både lenge og vel...
Og hadde det ikke vært for at trådene allerede var festet (nokså ulikt meg),
 så hadde jeg sikkert rekt opp hele skiten...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vi har lest de samme bøkene.
"Saman er man mindre aleine og "labyrinten". Jeg har ikke tatt meg tid til å lese i det siste, men jeg elsker det. Takk for den fine kommentaren på Oliver.
Ha en koselig lesekveld.
ps :ufoer er det verste jeg vet.....

karna sa...

Takk for lesestips. Jeg er sånn "av og på" leser, og har egentlig vel 3 leseperioder i året, og da er jeg usosial. Takk for hilsen på kjolen, jeg MÅTTE bare ha noe av det stoffet.