Endelig ferdig med alle pulsvantene!
Jeg har strikket såpass mange par pulsvanter siste tiden at jeg nå er sååå lei av å slike at jeg nesten spyyyr...
Joda, de er praktiske, uunnværlige, relativt kjapp å strikke og grei å ha på lur om noe skulle dukke opp,
og mange av dem havner i årets julegaver,
men jeg kommer garantert ikke til å strikke flere pulsvanter på leeenge. Blæærk!
Jeg har strikket såpass mange par pulsvanter siste tiden at jeg nå er sååå lei av å slike at jeg nesten spyyyr...
Joda, de er praktiske, uunnværlige, relativt kjapp å strikke og grei å ha på lur om noe skulle dukke opp,
og mange av dem havner i årets julegaver,
men jeg kommer garantert ikke til å strikke flere pulsvanter på leeenge. Blæærk!
Nå skal jeg feste trådene og gjøre helt ferdig alle klutene som har blitt til siste tiden,
ja jeg hadde jo ikke overlevd å holde på med de hvite pulsvantene
om jeg ikke hadde kunnet avveksle med litt farger innimellom ;)
Frosten har ankommet og når det er rimhvitt ute som nå kjenner jeg
at julestemningen muligens sniker seg på her også
selv om jeg ikke har begynt å pynte til jul ennå.
Jeg må nok på leit rundt i esker og skap i løpet av dagen
for å finne frem adventskalenderen som skal henges opp,
det er jo allerede 1`ste desember i morgen.
Selv om ungene begynner å bli store blir de visst ikke for store til å glede seg over adventskalenderen
og nedtellingen mot jul.
Det er rart med det når det gjelder tradisjoner...
ja jeg hadde jo ikke overlevd å holde på med de hvite pulsvantene
om jeg ikke hadde kunnet avveksle med litt farger innimellom ;)
Frosten har ankommet og når det er rimhvitt ute som nå kjenner jeg
at julestemningen muligens sniker seg på her også
selv om jeg ikke har begynt å pynte til jul ennå.
Jeg må nok på leit rundt i esker og skap i løpet av dagen
for å finne frem adventskalenderen som skal henges opp,
det er jo allerede 1`ste desember i morgen.
Selv om ungene begynner å bli store blir de visst ikke for store til å glede seg over adventskalenderen
og nedtellingen mot jul.
Det er rart med det når det gjelder tradisjoner...



3 kommentarer:
Hvor mange par har du egentlig strikket? Jeg beundrer folk som greier å srikke mer enn ett par av samme tingen. Jeg får helt krøll på meg om jeg gjør det. Men de er jo skikkelig fine da.
Etter uværet i går er det sol, blå himel og frost i dag. Nydelig. Har ikke greid å bli deppa enda.
Ha en fin uke.
Hmmm, hvor mange...???
Tja, det har vel blitt godt over tyve par i høst tenker jeg, men noen forsvinner jo etterhvert... Det er "bare" 11 par som blir julegaver, men fordi jeg ikke helt kunne bestemme meg for hvilke farge som passet mottakerne best (jeg holdt jo på å tømme litt av restelageret også må vite...) så strikket jeg litt ekstra slik at jeg har litt å velge i når jeg skal begynne å pakke inn ;)
De overskytende blir forvist til en kurv enn så lenge men slikt er kjekt å ha liggende om noen plutselig skulle trenge...
De ble fine disse også. Jeg har pynttet til advent, men julen venter jeg med. Det er nå ennå 3,5 uke igjen.
Legg inn en kommentar