noen serveringskåler og en liten fløtemugge til serviset vi samler på.

Dessverre ingen kopper så langt :(
Det begynner å hjelpe godt på i samlingen nå og jeg har vel mere nok av serveringsfat og serveringsskåler,
men skulle så gjerne hatt flere middagstallerker og selvfølgelig KOPPER!
Endel terracottapotter og pottefat fikk jeg også rasket med meg,

slikt kommer alltid til nytte og hele rukkelet fikk jeg for en hundrings. Gubben synes det var dyrt men, men... Etter en runde i oppvaskmaskinen ble det så godt som nytt og "patinaen" kommer kjapt til bake etter litt bruk.

En pidestall til kr 20,- fikk også være med hjem. Jeg tror den kanskje skal få seg noen strøk med maling...
To årganger (1995 (- de tre første) og 1996) med 'Hagen for alle' for tilsammen kr 20,- fikk jeg også med meg,
et varp spør du meg.

Disse er fra før hagegalskapen var et faktum så jeg tror ikke jeg har lest dem før. Ihvertfall skal jeg kose meg med dem gjennom vinterdvalen.
Gubben fant seg to støpjernsgryter til utrolige 10,- pr stk, de ser nesten ubrukt ut og jeg likte dessuten fargen. Det er stortsett han som faller for saker og ting som har med tilberedning av mat å gjøre, jeg for min del er ikke noe særlig til kokk og er sjeleglad for hver gang jeg slipper å styre med middagslaging.

Været er nitrist, sidelengs regn, ja, det meste er sidelengs ute slik som det blåser og trærene ble fri for blader på et øyeblikk. Igrunn litt trist for de mange nyansene i høstløvet liver jo litt opp på ellers så gustne høstdager
Nå skal jeg sige ned i sofaen for kvelden og strikke videre på UFO'en...

3 kommentarer:
så mye fint du fant på loppis..jeg havner aldri på sånne marked, så æ nøye mæ med å se alle kuppan dåkker andre gjør. ha en flott kveld
Det serviset hadde me når eg var liten! Godt utbytte må eg seie, eg fekk handla litt eg også i helga men hos meg går det mest i stoff og tekstilar. Sekken blei full, den...
Flotte kjøp dere gjorde, må jeg si!
Terrakottapottene var et varp, og det var kjøkkengrytene og! Og pidestallen!
Og TO ÅRGANGER Hagen for alle for 20!!!
Gratulerer!
Legg inn en kommentar