onsdag 16. desember 2009

Så var det på tide å fokusere på julen igjen...

Alle gaver som skal sendes er nå klar

det er bare å få dem sortert og avgårde med posten...
eh, litt julehilsener må jeg også få skrivd ferdig å legge ved
men selv om posten har sine frister for sending så har jeg aldri (bank i bordet)
opplevd at tingene ikke har kommet frem til jul selv om jeg er en dag eller to for sent ute..
Fire pakker dro avgårde alt i forrige uke så jeg føler jeg er noenlunde i rute

Strikkingen går det trått med for tiden,
ikke mye tid til å få slengt rævva nedpå i disse dager,
men alle strikkede julegaver er heldigvis ferdig.

Et alpakkaskjerf til forkjølet gutt fikk jeg i all hast strikket i gårkveld

"Fort og gale", 171 masker på pinne 5 og perlestrikk til jeg synes det var bredt nok for en barnehals.
 Ferdig måler det 130 x 15 cm og mottakeren er fornøyd.

Vi har nå gått inn i siste "normale" uke før jul
og jeg skjønner at jeg vil få det brenntravelt
med opprydning og vasking av en særdeles rotete heim...
Og så skulle man jo tradisjonen tro fått bakt litt også.
Gavene til alle ungene gjenstår også og de er igrunn de vanskeligste å finne på,
så en aldri så liten handlerunde må også legges inn i programmet
selv om de overfylte butikkene virker lite forlokkende på meg.

Lurer på hvorfor det har blitt en tradisjon
å alltid stresse og være ute i siste liten med alt som skal ordnes før jul?
Det kommer jo ikke akkurat som noen bombe at det blir jul
og årviss er på samme dato...

Ønsker dere alle en rolig og avslappende førjulsuke!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det er sikkert mange som kjenner seg igjen.
Det er bra at du har fått strikket så mange presanger for man føler seg jo litt flink da.:-)

... sa...

Pakker og julekort er sendt avgårde herfra også, ellers er jeg etter med det meste av juleforberedelsene. Er duket for panikkartet innsats i helga... I fjor ble jeg ikke ferdig til jul, men jul blir det jo alltid uansett.

Skjerfet var fint, tenker poden var fornøyd ja!

Fortsatt fin førjulstid ønskes :)

Torilpia sa...

Er bestandig imponert over hva dere strikkejenter får til av alskens mesterverk - med de to pinnene og litt garn .. :o)

Jeg går og venter på de bestilte julekort-bildene mine .. begynner å bli en anelse stresset nå .. men forhåpentligvis kommer de i morgen eller på mandag. Da er kortene avgårde mandag kveld senest .. Skulle være mulighet å få de frem til jul da .. eller?? Krysser fingre og tær for at posten gjør en god jobb i år også :o)

Ha en fortsatt herlig helg - til tross for mange oppgaver i julestria. Heldigvis er det noen få dager igjen enda. Kos deg - klem :o)