Jeg er et menneske som trenger lapper og lister over ting hvis jeg skal ha noen sjanse til å få gjøremål unna
pluss ting som MÅ huskes ut av mitt allerede altfor fulle hode.
At jeg ikke alltid klarer å holde rede på og finne igjen alle lapper og notater er en helt annen sak....
Men ihvertfall, når det gjelder julen og alle dens forberedelser og julegaverier,
så har jeg for vane å bl.a lage en slik Julegaveoversikt
pluss ting som MÅ huskes ut av mitt allerede altfor fulle hode.
At jeg ikke alltid klarer å holde rede på og finne igjen alle lapper og notater er en helt annen sak....
Men ihvertfall, når det gjelder julen og alle dens forberedelser og julegaverier,
så har jeg for vane å bl.a lage en slik Julegaveoversikt
Den fungerer slik at bortover skriver jeg navnene på oss her i huset som skal gi gaver
og nedover navnet til de som skal få gaver.
og nedover navnet til de som skal få gaver.
De lilla feltene betyr gave og når ruten får et kryss er gaven ferdig
(et halvt kryss er ferdig med gaven men ikke pakket inn ennå).
Slik klarer jeg/vi å holde oversikten over hvem som skal gi gave til hvem
og julestresset kan reduseres etterhvert som rutene blir avkrysset
(et halvt kryss er ferdig med gaven men ikke pakket inn ennå).
Slik klarer jeg/vi å holde oversikten over hvem som skal gi gave til hvem
og julestresset kan reduseres etterhvert som rutene blir avkrysset
Førjulstiden skal jo ideelt sett være en rolig og koselig tid
selv om det ikke alltid er så lett å gjennomføre i praksis,
men dette hjelper meg ihvertfall litt på vei så jeg ikke går helt i oppløsning oppunder jul.
Lignende lister har jeg også for det som bør gjøres og også handles inn før julefreden kan senke seg
selv om jeg i år føler jeg henger litt etter...
selv om det ikke alltid er så lett å gjennomføre i praksis,
men dette hjelper meg ihvertfall litt på vei så jeg ikke går helt i oppløsning oppunder jul.
Lignende lister har jeg også for det som bør gjøres og også handles inn før julefreden kan senke seg
selv om jeg i år føler jeg henger litt etter...
Kanskje en idè for andre surrehoder?





4 kommentarer:
Tidi og jeg som trodde jeg kunne råde deg med en liste. Jeg har alt i hodet uten det jeg skal gjøre på skolen der må jeg ha en liten liste. God dag videre. :-)
Jeg liker lister og oversikter! Tror jeg trenger dem for å få en følelse av kontroll i en hektisk hverdag.
Likte lista di godt, den så oversiktlig og ryddig ut. Takk for tipset :)
Ønsker deg en riktig fin og fredfull julefeiring!
Hilde :)
En slik liste var kjempepraktisk .. :o)
Går ut fra at du kom i mål med alle gavene og de andre gjøremålene før jul :o)
Håper i alle fall at du har hatt en fin julefeiring og jeg ønsker deg og dine et godt nytt år.
Stor klem fra Toril :o)
Du hadde ei flott og oversiktlig liste!
Jeg hadde små lapper som jeg stadig skiftet ut når de var utført...
Og på slutten hadde jeg ei krittavle!
Godt nytt år til deg!
Legg inn en kommentar