søndag 27. desember 2009

Jul...


Jeg ble utrolig nok ferdig med det meste i år også,
selv om jeg skulle ønske det hadde vært litt ryddigere og renere rundt meg ved en slik anledning
Juletreet ble ikke pyntet før julaften morgen i år og jeg har ikke orket å julepynte mer enn høyst nødvendig,
men det ble da jul likevel







Vi har hatt en relativt rolig og fin julekveld,
om man med ni personer i hus kan si det er rolig...
Når mørket senker seg, lukten av pinnekjøtt brer seg i heimen og stua fylles av stearinlysbelysning
blir rotet i krokene uvesentlig


Pc'n har hatt "juleferie", jeg har simpelthen ikke hatt tid til å ofre den en tanke, så derfor så stille herfra.
Noe innlegg for å ønske dere GOD JUL ble det dessverre ikke tid til
så jeg får heller ta meg en rundreise i bloggverden i løpet av romjulsdagene.

Bilen har fått piggdekk på så den er kjørbar igjen ,
en dyr affære men helårsdekk har vi nå erfart at ikke funker på nedsnødde vinterveier.
Den fikk ikke større mèn enn en ganske så deformert felg etter smellen forrige lørdag,
og om det eventuelt ble flere bulker glir de bare godt inn blandt de andre...


Tirsdagen før jul og lillejulaften gikk stortsett med til å vase rundt i butikker med en milelang handleliste
 
men jeg kom i mål med alle gavene gavene og det meste av maten.
Jeg brukte også anledningen til å kjøpe meg litt garn og noen knapper

(Det ble 8 nøster av den mosegrønne og 5 nøster av den kamelfargede men gadd ikke dandere opp alle,
ja og blitzbilder er og blir elendige...)

Ikke fordi jeg trenger det akkurat, mest som trøstepremie for at jeg lidd meg gjennom alle butikkene
(Yepp,jeg er verre enn småunger),
dessuten så er det "betryggende" å vite at jeg har nok garn i hus til romjulas late dager.
Litt lesestoff fikk jeg også sikret meg



Jentungen har også kommet hjem på juleferie og det er godt å ha henne i hus igjen
Vi spiste svineribbe til middag tirsdagen da hun kom og feiret aldri så lite.
Eneste aberet var at det er lenge siden jeg har tilberedt det så jeg ante ikke det tok sånn tid,
 men, men middag i titiden funker det også når det er skolefri.
Noen god kokk skal jeg ikke skryte på meg at jeg er

Jeg bestemte meg for å droppe julekortskrivingen i år, jeg rakk rett og slett ikke alt.
Tidligere har jeg pleid å skrive litt til hver men det krever både tid og en hjerne som fungerer...
Igrunn har jeg vært litt skuffet over enkelte andres julehilsener de to siste årene,
for jeg synes at når folk bare sender et "kjipt" kort, (sånn fra Kreftforeningen, Røde Kors og gud vet hva...) med "GOD JUL OG GODT NYTTÅR Hilsen ...." kunne man liksågodt latt det være.
Jeg synes heller ikke så mye om sånne lange masseproduserte ark som sendes,
ei heller å bare få en kjapp hilsen på SMS eller E-post av slekt og gode venner.
Barnslig jeg? Javel, men dog...

Ute er det vinterhvitt og hvit jul er igrunn koselig selv om jeg ikke er så glad i snøen.

Jeg håper dere alle har hatt en fin feiring av julekvelden og nå kan nyte gode avslappende romjulsdager!


4 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Riktig deilige juledager ønsker jeg deg :-)

Unknown sa...

Heeey, jeg har jo ikke fått med meg at du har to blogger jo! Må legge til denne også i lista mi da. God juuuul!

Unknown sa...

Så koselig å lese hvordan juledagene dine har vært. Jeg er da enig i mye av d du skriver. Noen ganger er d litt mye av alt og d gjør ingenting om man hopper over et og annet. D kommer flere juler der man gjerne får tid til alt.
Jeg får da håpe d bare er tilfeldig at det popper seg opp på min side. Det var fryktelig dumt, men takk for fin kommentar. klem fra meg. :))

Nikoline sa...

Hei,hei..og takk for koseleg besøk!
Eg racar rundt i bloggverden på min nye pc og er berre innom ein snartur. Ser at eg skal ta meg god tid her når eg kjem innom att,masse flott!
Ynskjer deg fortsatt fine romjulsdagar :0)