onsdag 27. mai 2009

fjerning av "irritasjonsmomenter"...

Jeg klarer ikke bare ha ett strikkeprosjekt på gang men må ha flere ting å variere mellom hele tiden alt etter som...
Den blå "kjolen" jeg begynte på for en stund siden har strandet litt,
jeg mangler litt garn for å få det noenlunde slik som jeg har tenkt
og i mellomtiden har jeg fått brukt opp litt mere rester fra garnlageret.
Slike småplagg som ikke krever at hjernen samarbeider er fint nå på denne årstiden og blir ferdig i fei
selv om det føles en smule snodig å strikke tjukke ulluer i mai...

To luer og ett par pulsvarmere

grei nok farge, men litt kjedelig...

De flerfargede nøstene er kjøpt for leeenge siden, helt uten mål og mening.
Jeg må tilstå at jeg er svak for flerfargede garn for det ser så lekkert ut når det ligger i butikken.
Når jeg går forbi slikt garn så roper latskapen i meg at her kan man jo lage noe som ikke er ensfarget og kjedelig, og attpåtil slippe å rote med mønster og masse tråder som må festes i etterkant osv
Men det blir aldri til at jeg kjøper inn nok til å lage noe fornuftig siden jeg helst vil se hvordan "mønsteret" og fargene i det blir først før jeg kjøper inn et lite lass.
Men når skjer det at jeg gidder å prøvestrikke en bit? Aldri...
Så da går det som det går og det blir bare liggende, men nå er heldigvis de nøstene som bare har vært til irritasjon snart historie.
Holder bare på med en lue til, i grønnfarger...

3 kommentarer:

Ruth sa...

Finns det virkelig noen som kjøper garn uten å ha planlagt på forhånd hva det skal bli til? Nææææ! Det har jeg aldri hørt om før. (ler meg ihjel)

Og prøvelapper? Det er jo Alfa og Omega det. Eller det har jeg blitt fortalt. Blæærr. Blir det for stort eller for lite så har jeg jo venner i alle størrelser.

Fine luer. Jeg prøver å la vær å strikke dem siden jeg aldri bruker det selv, det er ikke kaldt nok her, men innimellom bare MÅ jeg. Og flerfarget garn er ypperlig til det. Kjøp mer du.

Ha en flott dag.

Røsslyng sa...

Ja, jeg kjøper garnnøster uten å ane hva jeg skal bruke det til (*flau*)...noen fordi fargene er uimotståelig, noen fordi de bare er deilig å ta på osv og så finner jeg ut litt etterhvert hva det skal bli...(eller det bare hoper seg opp i mine gjemmer... )
Slike "MÅ-HA"-nøster er slikt som trygler og ber om å få bli med hjem ved kjøp av garn til mer planlagte prosjekter ;)
Herregud, er det rart det blir fullt...

Elisabeth sa...

Lækkert!!! For meg er strikkekunsten en kunstart jeg aldri får tak på, derfor blir jeg like imponert over alle de som kan dette :)