tirsdag 5. mai 2009

FERDIG!!!



Så kom jeg i mål til slutt og utrolig nok så passer den også :)
Det er jo alltid et spenningsmoment siden jeg aldri gidder å prøve og måle ting underveis men først tester plaggene når alle tråder er festet og det ikke finnes noen vei tilbake (med mindre jeg kan se at det bærer så altfor galt avsted )
Den rekker meg til like under kneet, men er ca 10 cm lenger bak siden nederste delen er strikket frem og tilbake for å få den "delt" og jeg har strikket inn en slags rose nedpå høyre siden så det ikke blir helt fargeløst.

Av resten av garnet har jeg tenkt å lage meg et par strømper, et enkelt og kjapt prosjekt og i dobbelt garn. Jeg tror kanskje jeg er eneste menneske i verden som ikke eier svarte strømper eller strømper med noe som helst svart i, bare en masse fargesprakende greier :o)

3 kommentarer:

Ruth sa...

Himmel og hav, strikket du en hel kjole? Du er jammen ikke snau når du først setter i gang. Lekker ble den også, og den lille rose-detaljen gjorde virkelig susen.

Men du skal vite at jeg er litt sur på jenter som KAN stille i strikket kjole. Jeg syns ikke dere har noe med å være så slanke bestandig. Dårlig gjort er det.

(PUH. Det gjorde godt å få ut den der.)

Røsslyng sa...

Ruth: Hvem dere som er så slanke bestandig???? Jeg kommer ihvertfall ikke inn under kategorien slank akkurat!!!!
Her har kiloene sneket seg på med tiden og slike kjoler er da ganske så komfortabelt å gå med for å "dekke over" brede hofter, svær ræv og manglende midje og andre skavanker...

Litt om alt sa...

Den kjelen var rett og slett "bærre lekker". Rosen gjorde den også til ett signaturplagg (?)
Flott!