tirsdag 19. mai 2009

Fantasiløs og kaputt...

I går var det jammen ikke mye fornuftig jeg fikk gjort, helt kaputt etter 17-maifeiringen.
Men jeg kom meg nå igjennom dagen på et vis og ungene var fornøyde og det er vel det viktigste... :D
Det tar på å være liksom så 17-maiblid en hel dag når søvnunderskuddet siste tiden gjør seg gjeldende og finværet heller burde vært benyttet til andre ting...
Eldstemann var sjokkerende tidlig oppe og gikk hjemmenfra i nitiden for å ta buss til en venninne som bor i en annen bydel.
Like etter dro jentungen avgårde til by'n for å se på toget der og være med venner, gå på tivoli osv
Jeg og Gubben gikk i tog med niåringen som var i feststemning der han gikk med sine klassekamerater. Årets tregeste spasertur, halvannen time på 2 1/2 km men været var bra og det å gå i 17-maitog er en av de tingene som liksom hører med.
Etter endt innsats ble både jeg og niåringen belønnet med is :D før vi dro hjem for å gjøre klar maten.
Rømmegrøten i år var av juksetypen ferdige pakker bare å varme ;)
Heldigvis har jeg en mann som er så snill at etter rømmegrøten med tilbehør var fortært og gjestene gått tok han med seg minstemann bort på skolen og gjorde unna pliktene der, mens jeg fikk meg en sårt tiltrengt middagshvil.
Deretter var det å legge turen inn til by'n. Bråk, ståk og søppel er det som preger byen en slik kveld. Ufattelig at det går an å være så slepphendt at man bare dropper søppelet fra seg der man står.
Selv om det av en eller annen grunn var merkbart mindre fyll og fjas i år enn tidligere byr det hele meg så imot...
Grunnen til byturen var å finne igjen husets ungdommer og få dem med hjem.
Heldigvis et år til neste gang...

Flaggfiring på kvelden med althornfanfare (eller naboplageri alt etter som man ser det :D)


Selv om jeg var mer eller mindre i svime i hele går så fikk jeg ihvertfall brukt opp resten av garnet som lå å murret etter det mislykkede veskeprosjektet, så nå er jeg heldigvis ferdig med det.
I magel på fantasi ble det til tre nokså like luer, og de skal IKKE toves.
Det gikk uhyggelig kjapt å strikke, 56 masker og pinne nr 7.

og et par pulsvanter (36 masker på pinne nr 4 1/2)

1 kommentar:

Unknown sa...

Kjenner meg jo igjen på en måte i din 17.mai fremstilling. ;-)