Rester er vel det som blir igjen når man først har brukt av det til noe annet - so jo, det er nok en reste-drakt du har der. ;) Har du brukt mønster eller er det dratt rett ut av hodet?
Blir nok ikke laget noe etter mønster her i gården rett og slett fordi jeg ikke kan dette med mønster og oppskrifter *pinlig* Jeg pleier å si at jeg ikke kan strikke selv om jeg strikker daglig (nesten) *ler* Jeg kan rette masker og vrange masker og en slags felling og økning som enhver proffstrikker ville ristet på hodet av, og med ruteark og fargeblyanter (evt se et plagg) kan jeg variere litt med fargene på en rettstrikkflate også, dessuten så står jo som regel maskeantallet= 10 cm på magebeltet og det er bare å regne sånn noenlunde ut etter kroppen plagget skal passe på... Jada, det har blitt ganske mange feilberegnete plagg opp igjennom årene og jeg må nok innrømme jeg er litt misunnelig på alle dem som tryller frem plagg etter plagg med hullmønster, fletter osv osv
3 kommentarer:
Så stilig!! Den var virkelig lekker.
Rester er vel det som blir igjen når man først har brukt av det til noe annet - so jo, det er nok en reste-drakt du har der. ;) Har du brukt mønster eller er det dratt rett ut av hodet?
Nå er jeg skikkelig imponert altså.
Blir nok ikke laget noe etter mønster her i gården rett og slett fordi jeg ikke kan dette med mønster og oppskrifter *pinlig*
Jeg pleier å si at jeg ikke kan strikke selv om jeg strikker daglig (nesten) *ler*
Jeg kan rette masker og vrange masker og en slags felling og økning som enhver proffstrikker ville ristet på hodet av, og med ruteark og fargeblyanter (evt se et plagg) kan jeg variere litt med fargene på en rettstrikkflate også, dessuten så står jo som regel maskeantallet= 10 cm på magebeltet og det er bare å regne sånn noenlunde ut etter kroppen plagget skal passe på... Jada, det har blitt ganske mange feilberegnete plagg opp igjennom årene og jeg må nok innrømme jeg er litt misunnelig på alle dem som tryller frem plagg etter plagg med hullmønster, fletter osv osv
Likte virkelig den overdelen :D
Legg inn en kommentar