mandag 6. april 2009

Påske...

For meg er påsken det definitive skillet mellom vinter og vår
Naturen våkner til liv igjen, det grønnes merkbart fra dag til dag nå og fuglene er muntert opptatt med sitt
Jeg for min del foretrekker hjemmepåske med en miks av late dager og muligens litt vårshining av en rotete heim + noen økter i hagen om været er bra.
Påskefjellet virker lite forlokkende på meg, antakelig fordi jeg ikke ble født med ski på beina.
Ikke for å fornærme noen men jeg skjønner ikke helt hva det er som gjør at så mange nordmenn valfarter til fjells, oppsøker råtten snø og blir solbrente i ei snøfonn når man egentlig skal prise seg lykkelig over at vinteren er på hell...
Kanskje nedarvede forventninger om at lykken finnes i en kummerlig hyttetilværelse med sure skistrømper som tørkes over peisen og kaggedass?
Nok engang er jeg glad folk er forskjellig, så uansett hvordan man foretrekker å feire påsken så håper jeg man trives med sitt valg og får en hyggelig og fin påskeuke!

Appelsiner, påskemarsipan og kvikklunsj kan dessuten fint inntaes i hjemmlige omgivelser også!
Uansett... GOD PÅSKE!

2 kommentarer:

Ruth sa...

Jeg ble født med ski på bena, men de falt av. Det har muligens noe med geografi å gjøre.

Hjemmepåsker er fine de og jeg håper du får en riktig flott en.

Maria sa...

Som dansker, og absolut ikke født med ski på benene kan jeg jo være ret så enig. Selvom jeg ikke ville have nægtet en tur på fjellet. I stedte har min familie her i DK tradition for påskeferie i danskernes svar på hytten, nemlig sommerhuset.
Ikke at foragte :-)

KH Maria.