tirsdag 23. desember 2008

FERDIG!

Ja, nå er jeg ganske så ferdig!
(og oppbrukt og utslitt...)

Førjulstiden er alltid så hektisk og jeg skjønner ikke hvorfor det alltid blir slik, julaften er jo alltid på samme dato...
Men, men, kanskje det å stresse seg opp og alltid være i siste liten med alt også hører inn under tradisjonene?

Alle julegavene er ihvertfall i havn og ferdig innpakket
men noen merkelapper mangler fortsatt for å ikke trigge nysgjerrigheten til enkelte for mye.
Alt som skulle sendes avgårde av gaver og kort ble sendt i tide.
Juletre er innkjøpt
og skal tradisjonen tro pyntes i kveld.

Nå er det juleferie og denne dagen før dagen har jeg tenkt å bruke til å få noenlunde skikk på heimen, pynte litt og ellers "lande" og kjenne på at julefreden og skuldrene skal senke seg.
Det blir ikke bakt sju slag her i huset, men obligatorisk bakst som "oldemorkaker", kokosmakroner og litt godterier må til.
Krumkakene ble lagd i forgårs.
Jeg hører ikke til dem som vasker i tide og utide men til jul er det jo litt ok med reine grønnsåpevaskede gulv...


ØNSKER AT DERE ALLE FÅR EN RIKTIG TRIVELIG OG FREDFYLT JULEFEIRING!!!

5 kommentarer:

Ruth sa...

Jeg sitter "Julevake". Kjenner jeg må få senket skuldrene litt og "føle" litt etter. Tenke litt på ting og tang. Få det litt stillere inne i hodet.
Men jeg tror "stresset" er litt tradisjon. Det skal liksom være sånn. Og så skal man slappe av etterpå.
Det minner meg litt på en eldgammel og ganske dårlig vits;
- "Hvorfor banker du hodet i veggen?"
- "Fordi det er så godt når jeg holder opp"

Vi er snåle dyr vi mennesker.

Jeg ønsker deg en riktig god Jul.

malla-b sa...

Ønsker deg ei kjempefin julehelg!
Det var koseleg å titte innom deg.

elle-melle sa...

joda julestria kommer og går på samme hektiske måte hvert år hos de fleste. Alt skal gjøres sånn på tampen virker det som. Men nå som jeg skriver dette er jula nesten over og det har gått bra likevel, her hos oss i allefall.
Vi har fremdeles noen kjøpekaker igjen i boksen, og de blir etter all sannsynlighet fuglemat i år igjen.

Elisabeth sa...

Håper dere har hatt en topp julefeiring, og en flott start på det nye året.
Klem fra meg.

Rekkehuset sa...

Ønsker deg et riktig godt nytt år! Håper det blir fint, både på hageområdet og andre områder! Klem fra Hanne.